Het zou heel leuk zijn als je iets in mijn gastenboek zou willen schrijven:
61 berichten.
hier is mijn samenvatting: is dit goed zo, of moet ik er nog iets aan toevoegen?
Hoofdstuk 5. Louise
Het boek is verdeeld is 3 delen, over elk deel vertel ik een korte samenvatting.
Louise zit in de 2e klas van de middelbare school. Ze zit bij Edith en Mathilda in de klas. Helaas. Ze wordt door hun gepest . Ze duwen haar onder de douche en laten haar een slechte cijfers halen op de repetitie. Er gebeuren zeker nog meer dingen. Allemaal dat gepest door Mathilda en Edith! Edith deed vorig jaar nog aardig! Waarom moet ze dan nu een meeloper worden van dit pesten? Op een dag gaat Louise naar Amarens. Amarens zit in een rolstoel en is ontdekker. Louise helpt vrijwillig bij haar in huis. Amarens kan goed luisteren en daarom vertelt Louise aan haar dat ze gepest wordt. Amarens bemoedigd Louise om het te vertellen tegen Poortman-> haar mentor. Vakantie! Louise gaat logeren bij haar nicht Melissa. Ze gaan high teaën. Daarna gaan ze naar een pannenkoekenhuis. De vrienden van Melissa: Jelmar, Mathijs, Tess en Femke. Louise heeft het erg naar haar zin. Als ze weer thuis komt begint alles weer. Waarom? Ze gaat mailen met Jelmar. Alleen hier krijgt ze wel problemen van. Mathilda weet haar weer te pakken om een foto van Jelmar op haar rug te plakken met ‘Dit is mijn knappe vriend’ (Jelmar is helemaal niet knap om te zien) Er is een ideeën wedstrijd! Louise heeft geen zin om tegen 50 mensen te praten, maar ze heeft in iedergeval wel een leuk ontwerp! Het is een lampje voor je oliepeil, je kan dan naar huis rijden in plaats van dat je gelijk moet stoppen, midden op de weg.
Hoofdstuk 6. Edith
Edith! Meneer Andriesse staat in de deuropening. Edith staat langzaam op en loopt naar Meneer Andriesse toe. Dit gebeurt heel vaak. Edith is een druk meisje en is 13 jaar. Haar beste vriendin is Mathilda. Ook is ze bijna altijd te laat en daarom moet ze nu naar meneer Andriesse. Maar dat is niet meer zo belangrijk, vindt Edith. Wat veel belangrijker is is dat ze op Bob verliefd is. Bob Zeeman is een leraar van school. Hij is 24 jaar. Edith is zo smoorverliefd dat ze hem belt met zogenaamd een vraag over AK. Ook gaat ze naar zijn huis om zogenaamd een boek te lenen. Maar ook meneer Zeeman laat dingen merken. Hij geeft haar complimenten over haar uiterlijk en doet minder streng tegen haar dan anderen. Op een dag, Als ze het boek gaat ophalen zegt ze : ‘Dag Bob!’ Meneer Zeeman vind het raar en zegt dat ze meneer Zeeman moet zeggen inplaats van Bob. Omdat ze volgens hem geen vrienden zijn, maar leraar en leerling. Hij stapt naar het schoolhoofd meneer Andriesse. Meneer Andriesse roept Edith en vraagt of ze niet verliefd is op Bob. Ze antwoord ‘Nee’. Maar het kost haar veel liefdesverdriet. Dan wordt ze geroepen door Poortman. Poortman vertelt dat Louise gepest wordt. En dat ze daarmee moeten stoppen, tegen de rest zegt ze dat ze moeten opkomen voor haar. Als Mathilda weer een grap wil uithalen bij Louise wil Edith niet meer. Maar is haar geheim bij Mathilda nog wel veilig?
Hoofdstuk 7. Mathilda
Mathilda snapt niet waarom ze geeneens een grapje kan uithalen. Het is toch gewoon grappig? En handig natuurlijk!
Maar nu wil Edith niet meer meedoen. Louise kan echt wel wat hebben! Maar toch na een paar dagen neemt ze zich voor om normaal te doen tegen haar. Vooral na die preek van Poortman. Ze moet ’s middags nablijven en een boekje lezen over pesten en daar een verslag van maken. Maar lukt het haar wel om normaal te doen? De situatie van Mathilda thuis is ook niet al te best. Haar ouders willen haar op het VWO hebben. Maar toen Mathilda vroeger GT advies kreeg, waren haar ouders teleurgesteld en hebben geregeld dat ze toch naar HAVO mocht. ‘Ze kan altijd nog door naar het VWO’ zei haar vader. Toen ze daarna zakte naar het GT voelt Mathilda zich te min. Ze zijn minder enthousiast en vragen eigenlijk nooit naar hoe het op school gaat. Maar gelukkig is het opgelost. Later mag Mathilda mag gaan werken in een kinderopvang. Daar krijgt ze een band met Cas, een jongetje dat zich eenzaam voordoet, maar is hij het ook echt? Ze laat de kinderen een spel testen voor de ideeën wedstrijd. Ze is uitgekozen samen met Olivier en Louise om door te gaan naar de finale van de wedstrijd. Haar idee is een spel om kinderen met een speelse manier te later rekenen. Als de wedstrijd is, ziet ze Louise staan. Ze staat naast een vrouw in een rolstoel en twee wat oudere mensen. Vast haar ouders. Helaas wordt ze niet gekozen. Als ze een paar dagen later door de stad loopt ziet ze kinderen van de opvang die Cas pesten. Ze schreeuwt tegen de pester dat het niet mag. Pesten is erg, maar zij deed het ook…. Ze gaat naar de school van Cas en vertelt tegen de juf van hem dat hij gepest wordt. ‘
Zo wordt Louise niet meer gepest, heeft Edith helaas pech, en stopt Mathilda met pesten
Hoofdstuk 5. Louise
Het boek is verdeeld is 3 delen, over elk deel vertel ik een korte samenvatting.
Louise zit in de 2e klas van de middelbare school. Ze zit bij Edith en Mathilda in de klas. Helaas. Ze wordt door hun gepest . Ze duwen haar onder de douche en laten haar een slechte cijfers halen op de repetitie. Er gebeuren zeker nog meer dingen. Allemaal dat gepest door Mathilda en Edith! Edith deed vorig jaar nog aardig! Waarom moet ze dan nu een meeloper worden van dit pesten? Op een dag gaat Louise naar Amarens. Amarens zit in een rolstoel en is ontdekker. Louise helpt vrijwillig bij haar in huis. Amarens kan goed luisteren en daarom vertelt Louise aan haar dat ze gepest wordt. Amarens bemoedigd Louise om het te vertellen tegen Poortman-> haar mentor. Vakantie! Louise gaat logeren bij haar nicht Melissa. Ze gaan high teaën. Daarna gaan ze naar een pannenkoekenhuis. De vrienden van Melissa: Jelmar, Mathijs, Tess en Femke. Louise heeft het erg naar haar zin. Als ze weer thuis komt begint alles weer. Waarom? Ze gaat mailen met Jelmar. Alleen hier krijgt ze wel problemen van. Mathilda weet haar weer te pakken om een foto van Jelmar op haar rug te plakken met ‘Dit is mijn knappe vriend’ (Jelmar is helemaal niet knap om te zien) Er is een ideeën wedstrijd! Louise heeft geen zin om tegen 50 mensen te praten, maar ze heeft in iedergeval wel een leuk ontwerp! Het is een lampje voor je oliepeil, je kan dan naar huis rijden in plaats van dat je gelijk moet stoppen, midden op de weg.
Hoofdstuk 6. Edith
Edith! Meneer Andriesse staat in de deuropening. Edith staat langzaam op en loopt naar Meneer Andriesse toe. Dit gebeurt heel vaak. Edith is een druk meisje en is 13 jaar. Haar beste vriendin is Mathilda. Ook is ze bijna altijd te laat en daarom moet ze nu naar meneer Andriesse. Maar dat is niet meer zo belangrijk, vindt Edith. Wat veel belangrijker is is dat ze op Bob verliefd is. Bob Zeeman is een leraar van school. Hij is 24 jaar. Edith is zo smoorverliefd dat ze hem belt met zogenaamd een vraag over AK. Ook gaat ze naar zijn huis om zogenaamd een boek te lenen. Maar ook meneer Zeeman laat dingen merken. Hij geeft haar complimenten over haar uiterlijk en doet minder streng tegen haar dan anderen. Op een dag, Als ze het boek gaat ophalen zegt ze : ‘Dag Bob!’ Meneer Zeeman vind het raar en zegt dat ze meneer Zeeman moet zeggen inplaats van Bob. Omdat ze volgens hem geen vrienden zijn, maar leraar en leerling. Hij stapt naar het schoolhoofd meneer Andriesse. Meneer Andriesse roept Edith en vraagt of ze niet verliefd is op Bob. Ze antwoord ‘Nee’. Maar het kost haar veel liefdesverdriet. Dan wordt ze geroepen door Poortman. Poortman vertelt dat Louise gepest wordt. En dat ze daarmee moeten stoppen, tegen de rest zegt ze dat ze moeten opkomen voor haar. Als Mathilda weer een grap wil uithalen bij Louise wil Edith niet meer. Maar is haar geheim bij Mathilda nog wel veilig?
Hoofdstuk 7. Mathilda
Mathilda snapt niet waarom ze geeneens een grapje kan uithalen. Het is toch gewoon grappig? En handig natuurlijk!
Maar nu wil Edith niet meer meedoen. Louise kan echt wel wat hebben! Maar toch na een paar dagen neemt ze zich voor om normaal te doen tegen haar. Vooral na die preek van Poortman. Ze moet ’s middags nablijven en een boekje lezen over pesten en daar een verslag van maken. Maar lukt het haar wel om normaal te doen? De situatie van Mathilda thuis is ook niet al te best. Haar ouders willen haar op het VWO hebben. Maar toen Mathilda vroeger GT advies kreeg, waren haar ouders teleurgesteld en hebben geregeld dat ze toch naar HAVO mocht. ‘Ze kan altijd nog door naar het VWO’ zei haar vader. Toen ze daarna zakte naar het GT voelt Mathilda zich te min. Ze zijn minder enthousiast en vragen eigenlijk nooit naar hoe het op school gaat. Maar gelukkig is het opgelost. Later mag Mathilda mag gaan werken in een kinderopvang. Daar krijgt ze een band met Cas, een jongetje dat zich eenzaam voordoet, maar is hij het ook echt? Ze laat de kinderen een spel testen voor de ideeën wedstrijd. Ze is uitgekozen samen met Olivier en Louise om door te gaan naar de finale van de wedstrijd. Haar idee is een spel om kinderen met een speelse manier te later rekenen. Als de wedstrijd is, ziet ze Louise staan. Ze staat naast een vrouw in een rolstoel en twee wat oudere mensen. Vast haar ouders. Helaas wordt ze niet gekozen. Als ze een paar dagen later door de stad loopt ziet ze kinderen van de opvang die Cas pesten. Ze schreeuwt tegen de pester dat het niet mag. Pesten is erg, maar zij deed het ook…. Ze gaat naar de school van Cas en vertelt tegen de juf van hem dat hij gepest wordt. ‘
Zo wordt Louise niet meer gepest, heeft Edith helaas pech, en stopt Mathilda met pesten
beste Joke,
ik hou mijn spreekbeurt over: 'dit blijft mijn geheim'
ik vind dit een superleuk boek!
het is allemaal anders: de ene heeft een vlotte babbel en de andere blijft stil. Ik vind dit heel leuk te lezen en informatief over ook hoe pesten kan gaan.
ik heb nog een paar vragen voor u:
*wat voor hobby's heeft u (en vroeger)?
*hoe kwam u op het idee dat Edith verliefd zou worden op een leraar?
*hoe kijkt u tegen de gebeurtenissen uit uw boek aan?
*heeft u kinderen?
*heeft u lang nagedacht over een titel voor dit boek?
*wanneer kwam uw eerste boek uit?
(misschien veel vragen maar ik wil graag veel vertellen!)
Groetjes Loïs
en alvast hartelijk bedankt!!
ik hou mijn spreekbeurt over: 'dit blijft mijn geheim'
ik vind dit een superleuk boek!
het is allemaal anders: de ene heeft een vlotte babbel en de andere blijft stil. Ik vind dit heel leuk te lezen en informatief over ook hoe pesten kan gaan.
ik heb nog een paar vragen voor u:
*wat voor hobby's heeft u (en vroeger)?
*hoe kwam u op het idee dat Edith verliefd zou worden op een leraar?
*hoe kijkt u tegen de gebeurtenissen uit uw boek aan?
*heeft u kinderen?
*heeft u lang nagedacht over een titel voor dit boek?
*wanneer kwam uw eerste boek uit?
(misschien veel vragen maar ik wil graag veel vertellen!)
Groetjes Loïs
en alvast hartelijk bedankt!!
hoi joke,
ken je me nog? in april dit jaar nog heb ik eens gevraagd of u wil wat informatie wil geven voor een Engels spreekbeurt over een boek. nu zit ik en de 2e en heeft nog NIEMAND die spreekbeurt gedaan 😀 🙂 !!!
maar daar voor schrijf ik niet. nu moet ik voor Nederlands een opdracht over 3 schrijvers maken. dus bent u 1 van die schrijvers. nu moet je opschrijven 'waarom' die schrijvers schrijven. ik heb op je website gekeken maar kon niet echt vind met welk doel u boek schrijft. alleen dat u het heel leuk vind. kunt u daar iets uitgebreider in zijn??
groetjes Allison
alvast hartelijk bedankt!!!!!
ken je me nog? in april dit jaar nog heb ik eens gevraagd of u wil wat informatie wil geven voor een Engels spreekbeurt over een boek. nu zit ik en de 2e en heeft nog NIEMAND die spreekbeurt gedaan 😀 🙂 !!!
maar daar voor schrijf ik niet. nu moet ik voor Nederlands een opdracht over 3 schrijvers maken. dus bent u 1 van die schrijvers. nu moet je opschrijven 'waarom' die schrijvers schrijven. ik heb op je website gekeken maar kon niet echt vind met welk doel u boek schrijft. alleen dat u het heel leuk vind. kunt u daar iets uitgebreider in zijn??
groetjes Allison
alvast hartelijk bedankt!!!!!
Hallo,
Ik heb nog een vraagje over het boek vriendin in nood.. Is het boek een ik verhaal of een hij/zij verhaal
Groetjes Rosalie
Ik heb nog een vraagje over het boek vriendin in nood.. Is het boek een ik verhaal of een hij/zij verhaal
Groetjes Rosalie
Hoi Joke,
wat is Vriendin in nood een mooi boek!!, ik ga deze gebruiken voor mijn boekverslag alleen heb ik nog een paar vragen:
1) heeft u ook een bepaalde bedoeling met dit boek?
2) welke boodschap wilt u de lezer meegeven?
Alvast bedank!
Groetjes Roos
wat is Vriendin in nood een mooi boek!!, ik ga deze gebruiken voor mijn boekverslag alleen heb ik nog een paar vragen:
1) heeft u ook een bepaalde bedoeling met dit boek?
2) welke boodschap wilt u de lezer meegeven?
Alvast bedank!
Groetjes Roos
Hoi joke,
Ik ben een boekverslag aan het maken over het boek Vriendin in nood. En voor dit boekverslag moet ik een paar dingen weten maar kan dit nergens vinden. 1) over welke thema's schrijft u vooral. 2) Waarom heeft u dit boek deze titel gegeven?.
Alvast Bedankt!!
Greotjes, Rosalie
Ik ben een boekverslag aan het maken over het boek Vriendin in nood. En voor dit boekverslag moet ik een paar dingen weten maar kan dit nergens vinden. 1) over welke thema's schrijft u vooral. 2) Waarom heeft u dit boek deze titel gegeven?.
Alvast Bedankt!!
Greotjes, Rosalie
Hoi Joke,
Echt super bedankt voor de snelle reactie! 🙂
En natuurlijk bedankt voor de info!
Enne... dat boek ga ik gelijk lezen hóór als 't in september uit is 🙂
Groetjes,
Mariska
Echt super bedankt voor de snelle reactie! 🙂
En natuurlijk bedankt voor de info!
Enne... dat boek ga ik gelijk lezen hóór als 't in september uit is 🙂
Groetjes,
Mariska
Hoi Joke,
Ik ben met een boekverslag bezig over dit boek en moet invullen of de tijd chronologisch is en of er een flashback in zit.
Oh ja en ik had nog een vraagje,
In welke tijd speelt het zich af?
Ik had al gelezen dat het nu afspeelt maar is het misschien in de zomer of winter of is dat niet duidelijk?
Alvast super bedankt!!!
Groetjes5
Ik ben met een boekverslag bezig over dit boek en moet invullen of de tijd chronologisch is en of er een flashback in zit.
Oh ja en ik had nog een vraagje,
In welke tijd speelt het zich af?
Ik had al gelezen dat het nu afspeelt maar is het misschien in de zomer of winter of is dat niet duidelijk?
Alvast super bedankt!!!
Groetjes5
hoi joke
enorm bedankt voor uw antwoorden!! ik ga ze zeker gebruiken.
niet erg hoor dat u niet in het engels antwoorden. het is wel al lang geleden ja. 😉 ik vind het ook moeilijk. maar sta nu wel voldoende
ik weet niet wanneer ik me spreekbeurt heb want de hele tijd zegt mijn engelse leraar. we gaan binnen kort de spreekbeurten doen dus zorg dat ze klaar zijn. maar 3 weken later heeft nog niet 1 iemand het gedaan en is ie het waarschijnlijk vergeten. wat is overigens niet erg vindt want ik vind het super moeilijk om alles is het engels te zeggen.
ik weet het nog niet zeker of ik die boekenleggers doe. eerst ff kijken wat de rest van de klas doet. als ik het doe stuur ik wel een berichtje!
super bedankt!!
vriendelijke groeten Allison
enorm bedankt voor uw antwoorden!! ik ga ze zeker gebruiken.
niet erg hoor dat u niet in het engels antwoorden. het is wel al lang geleden ja. 😉 ik vind het ook moeilijk. maar sta nu wel voldoende
ik weet niet wanneer ik me spreekbeurt heb want de hele tijd zegt mijn engelse leraar. we gaan binnen kort de spreekbeurten doen dus zorg dat ze klaar zijn. maar 3 weken later heeft nog niet 1 iemand het gedaan en is ie het waarschijnlijk vergeten. wat is overigens niet erg vindt want ik vind het super moeilijk om alles is het engels te zeggen.
ik weet het nog niet zeker of ik die boekenleggers doe. eerst ff kijken wat de rest van de klas doet. als ik het doe stuur ik wel een berichtje!
super bedankt!!
vriendelijke groeten Allison
hoi joke
ik moeten boekenbeurt doen bij engels, en ik dacht dan doe ik het over het boek vriendin in nood. Maar het is nog best lastig om het allemaal in het engels te verwoorden. En je mag geen tekst op de powerpoint zetten. Zou u een beetje willen helpen??
vr. 1 Wat moet ik over u vertellen?
vr.2 Wat moet ik in de samenvatting vertellen??
Nog even een vraagje: als u antwoord geeft wilt u dan dat alvast in het engels zetten? voor mij wat makkelijker!!!
vriendelijke groet Allison
heeel erg bedankt als u het wilt doen 😉
ik moeten boekenbeurt doen bij engels, en ik dacht dan doe ik het over het boek vriendin in nood. Maar het is nog best lastig om het allemaal in het engels te verwoorden. En je mag geen tekst op de powerpoint zetten. Zou u een beetje willen helpen??
vr. 1 Wat moet ik over u vertellen?
vr.2 Wat moet ik in de samenvatting vertellen??
Nog even een vraagje: als u antwoord geeft wilt u dan dat alvast in het engels zetten? voor mij wat makkelijker!!!
vriendelijke groet Allison
heeel erg bedankt als u het wilt doen 😉
Hallo Joke,
Je zegt; "het onderwerp is kindermishandeling en het thema is loyaliteit en de kracht van vriendschap en familie".Wat is het verschil tussen het onderwerp, en het thema?
Super leuk boek trouwens, Vriendin In Nood!
Groetjes,
Leanne
Je zegt; "het onderwerp is kindermishandeling en het thema is loyaliteit en de kracht van vriendschap en familie".Wat is het verschil tussen het onderwerp, en het thema?
Super leuk boek trouwens, Vriendin In Nood!
Groetjes,
Leanne
Hey Joke,
Super lol dat lievelingsgetal, ook goed bedacht!
Leanne
Super lol dat lievelingsgetal, ook goed bedacht!
Leanne
Hoi Joke van Winkel
Super bedankt dat je antwoord hebt gegeven op de vragen. Ik ben er heel erg blij mee en ik er zeker wat mee. Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Nina
Super bedankt dat je antwoord hebt gegeven op de vragen. Ik ben er heel erg blij mee en ik er zeker wat mee. Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Nina
Hoi Joke van Winkel
Ik ben bezig met een boekverslag over het boek 'Vriendin in nood'. Ik vind het superleuk om mij in dit verhaal te verdiepen. Maar ik loop tegen een paar vragen aan, die worden gesteld voor het boekverslag. Zou u hier wat meer informatie over willen geven.
- Welke twee stukken kan ik het beste nemen, om te bewijzen wat het thema van het boek is?
- Wie zijn de belangrijkste bij personen?
- Wat is het belangrijkste probleem?
- Heeft het boek een open einde of een gesloten einde?
- Heeft het boek een goede of een slechte afloop?
- Kunt u wat meer informatie geven over de titel?
Ik ben bezig met een boekverslag over het boek 'Vriendin in nood'. Ik vind het superleuk om mij in dit verhaal te verdiepen. Maar ik loop tegen een paar vragen aan, die worden gesteld voor het boekverslag. Zou u hier wat meer informatie over willen geven.
- Welke twee stukken kan ik het beste nemen, om te bewijzen wat het thema van het boek is?
- Wie zijn de belangrijkste bij personen?
- Wat is het belangrijkste probleem?
- Heeft het boek een open einde of een gesloten einde?
- Heeft het boek een goede of een slechte afloop?
- Kunt u wat meer informatie geven over de titel?
Ik zocht een boek voor mijn boekbespreking en die was zo gevonden toen ik dit boek zag! Ik doe mijn boekbespreking over vriendin in nood het is een mooi boek! Ik heb wat vraagjes...
-wat is de genre van het boek?
-in welke tijd speelt het zich af?
-in welke plaats speelt het zich af?
-wat is de genre van het boek?
-in welke tijd speelt het zich af?
-in welke plaats speelt het zich af?
Hallo!
Ik moet een verslag maken en ik heb het boek vriendin in nood gekozen. Een super mooi boek. Ik had een vraag. Wat is een beschrijving van mirte en laura?
En het karakter?
Zou u misschien extra informatie kunnen geven?
Mvg esther
Ik moet een verslag maken en ik heb het boek vriendin in nood gekozen. Een super mooi boek. Ik had een vraag. Wat is een beschrijving van mirte en laura?
En het karakter?
Zou u misschien extra informatie kunnen geven?
Mvg esther
ha, fijn! Het gaat over het boek:" Vriendin in nood".
ik heb wat persoonlijke info over u nodig en heb de vraag of u misschien ergens een site hebt waar wat informatie opstaat en zou u het anders kunnen mailen naar mij?
alvast super bedankt voor de moeite!
ik heb wat persoonlijke info over u nodig en heb de vraag of u misschien ergens een site hebt waar wat informatie opstaat en zou u het anders kunnen mailen naar mij?
alvast super bedankt voor de moeite!
ha joke, ik heb je boek gelezen, en vond het echt een super leuk boek! ik ga het boek gebruiken voor m"n boekverslag en heb daar een paar vraagjes over, kan ik die even stellen?
groet louise
groet louise
Hallo,
Even een vraagje; Door wie is de omslag van vriendin in nood gemaakt?
Leuk boek trouwens!
Even een vraagje; Door wie is de omslag van vriendin in nood gemaakt?
Leuk boek trouwens!
Hallo Joke,
Wat voor soort genre is dit boek en wat voor thema heeft dit boek, ik vind dat lastig om te zoeken. en waarom is het boek ralistisch?
Groetjes Juliette
Wat voor soort genre is dit boek en wat voor thema heeft dit boek, ik vind dat lastig om te zoeken. en waarom is het boek ralistisch?
Groetjes Juliette